Translate

fredag 10 april 2015

BLOOMING FRIDAY: Min stolthet...


...är mina egna små "plantor".
Det är några år sedan bilden togs, och de två äldsta bor numera på annan ort. 
Så är det; barnen bor inte hemma för evigt, men de bor i ens hjärta!


Och så har jag min rosenbärare och följeslagare.


Ja, rosorna i vår trädgård - en hatkärlek, när det är dags för beskärning.


På med de långa handskarna och fram med stora sekatören.



Och när de blommar, den käre Hr 'Valdemar'...



...och 'Wrams Gunnarstorpsrosen'...


...och inte att förglömma, den ljuvliga 'Venusta Pendula', som blommar kring vår trädgårdscykel, då är jag en stolt rosarian.


Apropå cykeln, en källa till många av mina foton, är den trots sin skrotiga uppsyn, en stolthet i vår trädgård, då den byter skepnad...


...från tidig vår...


...till höst och vinter.



Min passion för liljor gör att jag med stolthet kan visa upp en backe  mot skogen...



...fylld med olika sorter av liljor. Det odlade får möta det vilda.
Då backen var ett av vår kära katts favoritställen - han satt ofta där och funderade och tittade i fjärran - har jag till minne av honom  fyllt på med ännu fler liljor, då vi fick följa honom in i katthimlen för någon månad sedan.

Det  är BLOMMIG FREDAG och temat är STOLTHET. Gå till HÈLENA för att se fler tolkningar.


Jag önskar er alla en skön trädgårdshelg - här i Skåne land är det rekordvärme, och man hör nästan när knopparna brister ut...
NJUT i din Trädgård!
hälsningar
AnnA

12 kommentarer:

Maribel sa...

Ja barnen är ju det man är stoltast över, och din trädgård kan du också vara stolt över. Gillar cykeln med alla blommorna. Ha det gott! Marika

Ninnis sa...

Här finns det mycket att vara stolt över....alltid lika kul att se allt det fina som finns i din trädgård....=)

Trevlig helg!

/Ninni

Hélena sa...

Visst kommer barnen på första plats! Rosor...kan man få nog av dom...nej!
Ha det bäst!
Kram Hélena

Helena sa...

Underbara foton! Så sant - en mamma håller sina barn i handen en stund, men i sitt hjärta för evigt.

Meta sa...

Ojojoj du har mycket att vara stolt över.
Ha en fin och skön
Fredag
kram Meta

GladiGrönt sa...

Vilka underbara rosor du har och mysiga bilder. Ja när det går bra för barnen och det blir folk av dom får man varkligen vara glad. Det är ens viktigaste livsuppgift! trevlig helg/Monica

Hetty sa...

I am so happy to hear that the sun is shining! Enjoy Sring! Lovely photos . Groetjes, Hetty

Inger sa...

Så mycket fint du har att vara stolt över! Men gillar du inte att beskära?
Kram

Villrose sa...

Så vakre roser! Og så kjekt å ha en egen rosebærer :)

Rost och rädisor sa...

Härliga bilder och så snyggt med cykeln vid rosen i trädet.
Skönt med värmen, men det är torrt här. Vattnat flera timmar ikväll.
Allt gott
Anette

Barfota i mossan sa...

Oj, så fint du har det! Jag planterade några Venusta ifjol och de har verkligen tagit sig fint så jag ser fram emot årets blomning.
Kram Katarina

Anni sa...

Fnissar lite när jag ser din cykel eftersom jag också har min gamla cykel pyntad ute i trädgården.
Och det är klart att det är de egentillverkade fröplantorna man är stoltast över, ibland är det lite synd att de måste växa upp och flytta ifrån en ... underbart kärleksfullt inlägg!