Translate

fredag 11 april 2014

BLOOMING FRIDAY: Tålamod...


...och längtan och väntan på blomning av min pion av Rocks varitet. Jag tycker det var länge sedan plantan kom i jorden, och tålamodet tryter...


...men så tittar jag på detta fotot, och har lite tålamod till, för det är kanske sådan blomman kan bli.
Och kanske kan någon av bladknopparna på min planta innehålla en blomknopp.


Det krävs också år av tålamod, tills denna lilla frösådda pionplanta visar blomning, men finns det tro, så finns det hopp.


Och äntligen kan man sätta saxen i rosorna, även om det mer är tiden än tålamodet som hindrat mig denna våren.


Detta är vad jag kan förvänta mig till sommaren...


...för det är många överlevande rosor efter denna milda vinter.


Tålamod och väntan på kommande evenemang hos denna trädgårdsmänniska och konstnärssjäl(Gå HIT, så får ni se vem...)

Ja, Hélena har denna Blommande Fredag valt temat Tålamod, och för att se fler tolkningar av detta tema, gå HIT.


Jag önskar er alla en skön helg&
NJUT i din Trädgård!
hälsningar
AnnA

4 kommentarer:

Carina, 4 Seasons by Carna sa...

Ibland är det tur att man har eller att det går att googla bilder på saker. Bilder som gör att väntan känns värd. Kommer ihåg att det var några år jag spänt väntade innan de första, eller tom den första knoppen kom på min buskpion.

Ha en fin helg! Carina

ellan sa...

Tålamod är extremt jobbigt ibland. Särskilt när man har planterat något vackert och måste vänta på att se blomningen...
Ha en fin helg!

Suss o Kai sa...

Underbara bilder Kram Suss

Villrose sa...

Tror jeg ventet fire år på min Paeonia rockii.. Men nå er den helt fantastisk :-)

Tenk så fin roseblomstring det skal bli!