Translate

lördag 31 augusti 2013

En fröjd...


...är det att ha så nära till HÖRNHEM i Viby, och nu var det öppet ut till rabatterna och odlingarna intill de stora växthusen...


...där rad efter rad med tomatplantor dignande av olika sorters tomater.


Inomhus visades olika förslag på höstplanteringar, och utomhus kunde man se resultatet av sommarens planteringar - jag tror minsann jag känner igen några från försommarens försäljningar...
Nu hittade jag lite välvuxna sommarblommor att fylla på utblommat, lite höstplanteringsväxter och perenner till vrakpris.


Några krukor echinaceor av okänd färg till bra pris fick följa med (och här någon som redan fanns där hemma)...


...och så blev det växter till en ny installation av den sönderslagna rosenkrukan.


Så fin att låta rosor och ...


...pioner simma i, men någon liten katt var visst törstig och lite klumpig i somras.


En ny, mindre ömtålig vattenskål har blivit inköpt.Lite vad jag hittade i trädgården får simma där nu.


På vägen mellan Kristianstad och Åhus - i Hovby - finns det ett fält med självplockning av solrosor och majs...


...och härligt god majs och en knippe solrosor fick följa med hem...


...att pryda vårt bord.


NJUT i din trädgård!
i morgon är det 1:a september och höstträdgårdsmässa i Ängelholm(läs mer HÄR.)
Vi kanske ses?
Hos HÅKAN pågår just nu Lördagsshowoff - gå HIT om du medverka eller bara mingla runt.
En fortsatt Trevlig Helg!
hälsningar
AnnA

3 kommentarer:

Unknown sa...

Din blog ser spændende ud!
Hilsen
JetteMajken

NinaH sa...

Undrar om jag varit i Viby någon gång....? Hm..... Dit får jag ta och åka.....
Avundsjuk på dig som varit i Ängelholm idag.... Men.... Nå....;-)
Härliga skål-arr och andra bilder du gjort o visar!!!

Tittis trädgård sa...

Så synd på den fina krukan, men bra att man kan återanvända den på ett så fint sätt som du gjort! Härliga bilder på solrosor och annat./ Kram Titti