Translate

söndag 9 december 2012

SÖNDAGSFOTO: Eld


Små tomtebloss...


...kan bli till stora bränder. Dock sägs denna brand ha orsakats av ett stearinljus som tog eld i en fladdrande gardin. Ingen människospillan, och huset är återuppbyggt.


Eld på vinterhimlen vid solnedgången igår, och...


...eldfängd utomhusinstallation (Titta HIT, och scrolla längst ner: Samma motiv.)


Det är SÖNDAGSFOTO hos SussoKai med temat ELD. Fler tolkningar finns HÄR...


...och så är det Andra Advent, och Annadagen, dagen då man förr lade lutfisken i blöt.
En fortsatt skön helg!
Jag skall arbeta en kvällstur, och sedan avsluta dagen med något varmt att dricka, för det blåser kallt i Skåneland.Kanske bloga lite runt med.
Hälsningar
AnnA

7 kommentarer:

Charlotta sa...

Ser gärna tomtebloss och brinnande solnedgångar. :)
Fasansfulla brinnande bostäder hoppas jag innerligt att vi inte ska behöva uppleva i år. Inte hos någon, någon gång.

Ha en fin och varm fortsättning på söndagen.

Suss o Kai sa...

Ja man bör verkligen tänka sig för när man tänder ljus så man inte glömmer bort dem. Vilka fina bilder du visar upp och fin tolkning :) trevlig andra advent Kram Suss

Meta sa...

Hu ja inget man vill uppleva när ett hus brinner. det gör det faktiskt rätt ofta i mina hus här men än så länge har ingen blivit skadad.
Tomteblossen har jag glömt får nog leta reda på dom det gillar jag.
Ha en skön kväll när du kommer hem.
Kram meta

Knatten sa...

Ja man ska vara försiktig med elden. Och inte glömma blåsa ut ljusen.
Jag önskar dej en riktigt go kväll o en skön advent. /Knatten

sylvi sa...

Fina och skrämmande bilder on eld.

Ha en fin 2:adventkväll.

Mia sa...

Usch ja husbränder är inget kul, levande ljus inne har jag respekt för.
Ha en fin vecka :)

Bekka sa...

Fina bilder :)