Translate

tisdag 8 februari 2011

Efter en stormig natt...


...i skåneland, med omkullblåst trädgårdscykel - ja, det blev en del krukskärvor - men annars så är cykeln på sin plats igen.


En stor tall hade vält, som tur var, ut mot ängen och allmänningen...


...och en ruta från växthuset hade kraschat, och låg på marken.
Vårt växthus skall byggas om och grunden bytas ut,(det behövs!) och idag blev jag dessutom lovad att få min snälla grannes gamla växthus, som han inte har tid och lust med längre, sååå det blir en utbyggnad till försommaren...


Efter uppstädningen och bortplockandet av gamla sopor, som farit kring i stormen, blev det inspektion, och lite sekatörsbestyr. Hösthallonen skars ner, då det inte hunnits med innan snöandet, och någon sommarblommande clematis fick också känna på skäret...Resten kanske kan tas under onsdagen?
Jag tittade runt bland rosorna, och ja, ingen tragedi, vad jag kunde se än så länge...Julrosorna blev också inspekterade, och det var knoppningar här och där.


Inomhus sänder denna ljuvligt gula 'Primula Acaulis' kärlek till mig - ja, även till alla er trogna läsare och kommenterare!


Mera kärlek, eller kanske tur, blev det vid den årliga dragningen på konstlotteriet hos konstföreningen KKKonst, då jag kunde plocka hem denna förtjusande tavla.
Det trodde ni inte va, att det inte blev något blommigt...Fast egentligen vann jag(enligt vinstnumret) en HD av John E Franzén, men si jag hade bestämt mig för denna om jag händelsevis, nu skulle vinna, och tänk, så blev det!
Visst är mina vrak vackra!HÄR finns att läsa om konstnären Ulf Wahlberg.

Ha en fortsatt skön vecka!
hälsn
AnnA

7 kommentarer:

Med fingrarna i (j)orden sa...

Vi kom lyckligt undan stormen, några omkringblåsta plastkrukor var allt.
Härliga vårkänslor! Och grattis till vinsten.
Eva

Tankar vid midnatt sa...

Grattis till tavlan. I kväll har USIL konstförening sitt årsmöte och jag hoppas på tur! Gillar din tavla - originell men häftig! Här nere på sydkusten har jag inte sett några skador... Ska ta en runda i trädgården om en stund för solen skiner.

Gunilla sa...

Vilken tur att det inte blev några större skador.

Jätte grattis till den fantastiskt fina tavlan riktigt orginell.

Här har vi strålande sol och minus 4 grader så en härlig vinterdag har vi.

ha det gott
Gunilla

trädgårdsdrömmar sa...

Ja den var fin din gula viva.Sån mjuk och fin färg.Grattis till vinsten.Kul när man har tur.Här fick vi som tur var inte så blåsigt.Tycker inte om när det stormar.

Mia sa...

Äntligen hittade jag en bra sak med 1 meter snö. Sakerna håller sig på plats också om det stormar. Annars känner jag grym avundsjuka på din vår, tänk så olika det är i Norden. Grattis till stilig tavla :)

Therése sa...

Ja, det var verkligen som ett stort plockipinn när jag körde till Åhus i tisdags. Träd kors och tvärs. Det gällde att hålla i hatten!
Tavlan passar dig, grattis till vinsten!
Nu ska jag en tur till Borås...
ha det fint o trevlig helg!
Kram T

LV sa...

This is a scary situation. Trust all is well at your place. I will be so glad when mother nature gets her act back together.