Translate

torsdag 8 april 2010

FREDAGSHÄLSNINGEN: Påskblomster har Maria...

...med bloggen MARIAS TRÄDGÅRD som tema denna veckan,
och min makes chef med sambo kom med denna fina påskgrupp till vernissaget på min påskutställning. Läs mer HÄR.
Maken fick en box med ekologiska snapsar och ekologiskt förpackat påskgodis.(Innanför var det visserligen inte så ekologiskt, men gottigottgott...)

En tulpanbukett med påskfeeling, hade jag i utställningslokalen - lite björkris som extra attribut, tillsammans med tulpaner och brudslöja.
För att se fler påskarrangemang, och kanske själv bidra med något, gå HIT till Maria.


Jag har köpt på mig lite penséer, som jag håller på att plantera lite överallt i krukor och andra ting, och skorna...

...fanns ju med på utställningen; givetvis med andra violer, eftersom trycket bygger på ett foto taget förra våren.
Två tryck med skor, i det mindre formatet 13x18, blev sålda från utställningen, men eftersom jag printar upp i en begränsad numrerad upplaga, finns det fler till salu.
Jag kommer senare att lägga upp ett inlägg med foton och priser på tavlorna, så kan den som vill köpa, eller ev har något att byta med, höra av sig till min mailadress.
HÄR finns någon bild till på en del av mina tavlor, om man scrollar nedåt i inlägget.

Den lila tygpåsen med penséen är en liten present, som jag pimpade lite mer med ett brodyrband. Inuti mitt annamakort, som även det - efter fotograferingen - blev pimpat, med ett hjärta som "lås" - blev det ett presentkort inlagt. Det är en till arbetskamrat som har fyllt år, och lila, det är hennes färg!
GRATTIS Ann-Britt!

Kängorna från i julas, se HÄR, har fått annat innehåll och en liten blåmes har flyttat in.

Vår gamla kaffeburk i koppar kom aldrig i väg till skroten, och eftersom jag tycker att denna färgmix på penséer får mig att tänka på en viss kaffesort, passade de ju bra att plantera i burken.
Kopparpriset på skroten är ju heller inte vad det varit...
Kaffesorten? "Löfbergs Lila", så klart!

KATARINA från "Roses&Stuff" visar bilder på sina blommande julrosor, och i vår trädgård, blommar just nu denna vita, så här vackert, medan andra sorter är på gång att slå ut.

Hemma hos min bekant, har julrosorna börjat rodna och bilda fröhus. Gå HIT så kan ni se hur de såg ut för några veckor sedan.
I helgen är det förresten sista helgen för julrosfestivalen på ULRIKSDALS TRÄDGÅRD i Kivik. Det får bli en tur dit på söndag, eftersom det är föreläsning på muséet i Kristianstad lördag om engelska rosor. För mer information gå HIT.

Hos min bekant hittade jag även dessa små raringar.
Mina små lyser ännu med sin frånvaro, men å andra sidan var snödrivan rätt så tjock där jag vet att de skall växa.
Jag tänker jag på Annika och hennes underbara blåsippsbild HÄR.
Om ni vill se och höra henne och Eva Robild, och få lite live från trädgårdsmässan, som pågår just nu i Stockholm gå HIT.
Jag hade ju först planerat att åka dit, men sedan kom annat i min väg.
Jag hoppas alla ni andra som besöker mässan får härlig inspiration med er därifrån, plus välfyllda kassar med allahanda mässinköp!
Och så får ni hälsa Annika!

Lite tävlingar vill jag avsluta med, men först vill jag tjoa och tjimma för vinsten hos Therése med bloggen "WHAT SIMPLE FOLKS DO".: ett av de härliga fodralen, som Therése sytt själv.Man tackar och bugar!
(Förresten, jag har på känn att det är snart dags att fira ett-årsjubileum här på mina bloggar...Vänta och se!)


Denna underbara fjärilstavla vill EMELIE lotta ut på lördag 10/4, för att fira sin 30-årsdag. Ett stort GRATTIS från mig!

En söt emaljskylt från PB HOME lottar Pernilla med bloggen HUSET MITT I BYN ut, och utlottningen sker den 10 april kl 15.00.

Slutligen har Mari med bloggen NORDINGÅRDEN underbara smycken med vintagestuk
av LIZA HERMELINES till utlottning, och tävlingen varar till den 13 april.









Nu vill jag önska er alla en trevlig helg i vårens tecken!
Jag vill dessutom tacka för alla trevliga kommentarer till mitt förra inlägg!
Ha det skönt i vårsolen!
hälsn
AnnA

1 kommentar:

AnnCharlotte sa...

Grattis till försäljningen ;)
När jag tittar på bilderna blir jag nyfiken på penseerna i hönsnätet...inte på blommorna utan på arrangemanget i sig...
Ha en bra helg :))